İcra Davası Açma

İcra davası açma işlemi için öncelikle alacaklı kişinin kendi çabalarıyla alacaklarını temin edememesi durumunda devletin gücünü kullanarak alma yoluna gittiği anda açılabilir. Bu süreçte İcra Müdürlüğüne giderek başvuru yapmalı ve icra takibini başlatmalısınız. İcra takibi süreci öncelikle müdürlüklerde süreci başlatmak ve bu işlemlerin resmi olarak devam ettirilmesini sağlamak adına açılır. İcra takipleri avukatlar tarafından da yürütülebilmektedir. İcra ve İflas Hukuku uzmanlık gerektiren bir alandır. Bu yüzden icra davası açma sürecinde süreci yönetmek adına bu alanda uzman bir avukata başvurmanız yerinde olur.

İcra Takibi Nasıl Başlatılır?

İcra takibi başlatılabilmesi için öncelikle alacaklının İcra Müdürlüğüne giderek başvuruda bulunması gerekir.  Bu süreçte öncelikle hangi türde takip yapılacağı belirlenir. Alacaklı mahkeme kararıyla açılan takipleri kapsayan ilamlı icra; çek, poliçe, bono gibi kambiyo senetlerinden doğan icra takibi; senet ya da belgeye dayanan ilamsız icra yollarından birini talep eder.

Talep işleminin ardından icra takibi türüne uygun olarak sizden istenen belgeleri sunmanız gerekir. Bu belgeleri borçlunun yerleşim yerinde olan mahkemeye sunmanız gerekmektedir. Ancak bu belgeler tek başına icra işlemi için yeterli olmaz. Ayrıca ödeme emri ile takip talebi de başlatmanız gerekir. Sonrasında ise icra tevzi bürosuna giderek harç tutarını yatırdıktan sonra icra takibini başlatabilirsiniz. Sonrasında ödeme emri borçluya tebliğ edilir ve icra takip süreciniz başlamış olur.

İlamlı İcra

İlamlı icra takibini anlamak için öncelikle hukuk terimlerine bir göz atıp ilam nedir? Öğrenmek gerekir. İlam; hukuk dilinde bir mahkeme tarafından sonuca bağlanmış bir davada karar hükmünü belirten resmi belgenin adıdır. Yani ilamlı icrada mutlaka bir mahkeme kararının olması gerekir. Bu kararı sunarak icra takibi başlatabilir, bu icra yoluyla mülk, menkul teslimi, çocuk teslimi, çocuk ile görüştürme veya yine gayrimenkulün tahliye emrini verebilirsiniz. İlamlı icra takibi başlatmak için herhangi bir icra dairesine gidip başvuru yapabilirsiniz.

İlamsız İcra

İlamlı icranın aksine ilamsız icrada da takipte bulunmak için herhangi bir mahkeme emrine veya senede gerek yoktur. İlamsız icra ile yalnızca para ve teminatın icra talkibine alınmasını talep edebilirsiniz.

İcra Takibine İtiraz

Bir kişinin hakkında icra takibi açıldığında iddia edilen kişi borçlu değilse ya da haklı bir nedenden dolayı borcunu ödemeyeceğini düşünüyorsa icra takibine itiraz edebilir. Bunun için 7 gün içinde itiraz etmeniz gerekir. İtiraz ettiğinizde icra takibi durmaktadır. Bu süreçte sizden istenen borç tutarına, koyulan faize ve İcra Müdürlüğü yetkisine itiraz edebilir ve kısmi itirazda bulunabilirsiniz.

İcra takibine itiraz için takibin başladığı müdürlüğe bir dilekçe verebilirsiniz. Buraya ulaşmanız mümkün değilse başka bir yerde bulunan müdürlük üzerinden muhabere yöntemiyle de gönderebilirsiniz. Burada dikkat edilen detay ödeme emrinin size tebliğ edildiği tarihten sonra 7. gün sonunda mesai bitiş süresine kadar itiraz dilekçesinin verilmiş olması olacaktır.

Feride KARKİ
3 yıl önce

Icra davası

Merhabalar. 2019 yılında adımıza açılmış bir icradavasi açılmış. E devlet sitesinden gördük bu davayı. Yurt dışında yaşıyoruz. Davanın açılmasından bu yana bize hiçbir bildiri gelmedi. Dava dosyası açık görünüyor. Bu konuda ne yapmamızı önerirsiniz. Teşekkür ederim.

MERHABALAR. OFİSİMİZİ ARARSANIZ YARDIMCI OLABİLİRİZ.