Boşanma Davalarında Tazminatın Belirlenmesini Etkileyen Faktörler

Mutlu ve güzel umutlar ile başlayan evlilikler bazı durumlarda boşanma aşamasına da gelebilir. Bu noktada nasıl ki evliliğin resmi nikah memuru karşısında verilen onay ve atılan imza ile başlaması gerekiyorsa evliliğin sona ermesi içinde hakim kararı gerekmektedir. Bunun içinde Eskişehir boşanma avukatı ya da bulunduğunuz ilin avukatlarından seçim yaparak boşanma davası açılmasını talep edebilirsiniz.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aile mahkemeleri tarafından görülen boşanma davası için öncelikli olarak bir avukat ihtiyacınız bulunmaktadır. Eskişehir boşanma avukat seçimi yapmanızın ardından boşanma davası türünün belirlenmesi önemlidir.
İki tür de boşanma davası açılabilmektedir. Tarafların rızasının bulunduğu anlaşmalı boşanma davası açılabileceği gibi taraflardan birinin rızasının olmadığı çekişmeli boşanma davası da açılabilmektedir. Her iki davanın açılabilmesi için istenen en önemli şart ise yasal boşanma sebebinin ortaya çıkmış olmasıdır.

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için evliliğin en az bir yıldır devam ediyor olma şartı bulunmaktadır. Genel boşanma şartları arasında yer alan geçimsizlik, uyumsuzluk, hakaret ya da evlilik sorumluluklarının yerine getirilmemesi gibi çeşitli sebeplerden bir ya da birkaçı yasal boşanma sebebi olarak gösterilebilir.

Boşanma davasının anlaşmalı boşanma davası olabilmesi için her iki tarafında boşanmayı kabul ediyor olması gerekmektedir. Çocukların velayeti, maddi ve manevi tazminat hususları ile birlikte edinilmiş mal paylaşımı eşler arasında çözümlenmiş olduğu için Eskişehir boşanma avukat sayesinde dava kısa sürede sonuca ulaşabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli boşanma davasında ise ya taraflardan biri boşanmayı kabul etmiyordur ya da eşler arasında boşanma tazminatı, çocuk velayeti, mal paylaşımı gibi hususlarda anlaşmazlıklar vardır. Bu tarz çekişmeli boşanma davalarında süreç çok daha uzun sürer ve boşanma davası açan tarafın boşanma sebebini ispat yükümlülüğü bulunur.

Özellikle aldatma, terk etme ya da suça karışma gibi gerek kişisel gerekse de özel sebeplerden çekişmeli boşanma davası açılabilmektedir. Kusursuz tarafın velayet, tazminat ve mal paylaşımı davaları ise mevcut boşanma davasından ayrı bir dava olarak görülmektedir. Bu hususta Eskişehir boşanma avukatı size gerekli süreci aktaracaktır.

Boşanmada Tazminat

Boşanma davasında tazminat talebi hem maddi hem de manevi tazminat şeklinde yapılabilmektedir. Manevi tazminat talebinde kişinin evliliği sürecinde ki manevi yıpranmalarının karşılığı tazmin edilmek istenirken maddi tazminat da ise ortaya çıkan maddi kayıpların yerine konulması hedeflenmektedir.

Boşanmada tazminat talebi, kusursuz/ az kusurlu eş tarafından daha fazla kusurlu olan eşe boşanma davası sırasında yapılabilmektedir. Şayet boşanma davası sürerken tazminat talebi olmamış ve boşanma davası sonuçlanmış ise dava bitiminden itibaren 1 yıl içerisinde

Eskişehir boşanma avukatı ile görüşülerek maddi ve manevi boşanma tazminatı talep edilebilir.

Boşanma Davalarında Tazminat Neye Göre Belirlenir?

Boşanma davalarında tazminat belirlemesi konusunda Eskişehir boşanma avukatı tarafından size destek verilmektedir. Zira mahkemenin boşanmada tazminat hesaplaması oldukça karışık bir süreci beraberinde getirmektedir.

Maddi tazminat belirlemesi için öncelikle deliller ve tarafların istekleri değerlendirilir. Eşlerin hayat koşulları ile birlikte gelir düzeyleri ve tabi ki boşanmanın konusu maddi tazminatın belirlenmesinde önem kazanmaktadır.

Boşanma da manevi tazminat belirlenmesinde ise boşanma sebebi ile birlikte tarafların kusurları ve bunların ispatı büyük önem kazanır. Çünkü boşanma davası sebebine bağlı manevi tazminat talebi için kusurun kişisel hakların ihlali gerekmektedir. Tazminat belirlenmesinde ise hakim eşlerin kusur oranlarına ve maddi durumlarına bakarak değerlendirme yapmaktadır.