ARABULUCULUK

Arabuluculuk

Arabuluculuk terimi, bir özel hukuk uyuşmazlığı olan iki taraf arasında özgür iradeyle seçtikleri tarafsız olan uzman bir kişinin hakemlik yapması durumudur. Arabuluculuk hizmeti dava açılmadan ya da dava açıldıktan sonra gerçekleştirilebilir. Bu hizmet uyuşmazlık durumunun mahkemeye gerek kalmadan hem hızlı ve kesin bir çözümü gerçekleştirilir.

Arabuluculuk işlemi işçi davalarında zorunlu hale getirilmiştir. Şimdilik diğer alanlarda zorunlu olan bir alan değildir. Arabulucunun asıl görevi anlaşmazlık yapan iki tarafı bir araya getirerek iletişim kurmalarını sağlar.  Arabuluculuk hizmeti sözlü olarak ya da tarafların önerilerini ve tekliflerini not etmeleri şeklinde yapılır. Ancak görüşme sürecinde fotoğraf çekimi, ses ve görüntü kaydı yapılması yasaktır.

Kimler Arabulucu Olabilir?

Arabulucu dediğimizde direkt aklımıza avukatlar gelir. Bu doğru bir düşüncedir. Ancak arabulucu olmak için belli detayları da taşımak gerekir. Arabulucu iletişim ve görüşme teknikleri konusunda uzmanlık eğitimini başarıyla tamamlamıştır. Ayrıca mesleğinde de en az 5 yıl tecrübeye sahip olmalıdır.   Arabulucular geniş bir mesleki eğitimden sonra arabuluculuk sınavına girerek Adalet Bakanlığı sisteminde arabulucu listesine kayıt edilirler. Eğer bir arabulucu ile çalışmanız gerekiyorsa Eskişehir arabuluculuk bürosu Saydam Hukuk Bürosu’na başvurarak yardım alabilirsiniz.

Hangi Durumlarda Arabulucuya Gidilir?

Arabuluculuk hizmeti davaya gerek olmadan anlaşmazlıkların pratik ve hızlıca çözümünü sağlamaktadır. Ancak bu süreçte bazı durumlarda zorunlu olarak gitmeniz gerekirken bazılarında ise isteğe bağlı gidilir. Bu durumlar;

Zorunlu Arabuluculuk: Kıdem tazminat, ihbar tazminatı, fazla mesai ücreti ve maaşlar gibi ticari davalar ve iş davalarına konu olan bazı detaylar için arabulucuya gitmelisiniz. Bu durumlarda arabuluculuk hizmeti almadan mahkemede dava açamazsınız. Yani bu davalar için arabuluculuk ön koşuldur.

İhtiyarı Arabuluculuk: Bahsettiğimiz durumlar dışında arabulucuya gitme zorunluluğu yoktur. Bu durumda taraflar kendi isteğine göre arabulucu avukata giderler. Bu süreçte her türlü özel hukuk kapsamındaki uyuşmazlıklar için ihtiyari arabuluculuk hizmeti alabilirsiniz.

Arabuluculuk Faydaları Nelerdir?

Eskişehir arabulucu avukatlardan destek almanız sizin açınızdan birçok konuda fayda sağlamaktadır. Bu faydalar;

• En uygun tekliflerle taraflar anlaşır. Böylece iki taraf da çözüm yoluna kendi kararlarına göre ulaşırlar. Takdir taraflarda bulunur.
  • Hukuki anlaşmazlık çözümü için arabuluculuk sisteminde zamandan, maddiyattan ve stresten kurtulursunuz. Bu davalarda kaybeden olmaz. İki tarafın da kazanacağı çözüm yolları bulunur.
  • Tüm görüşmelerde karşılıklı menfaat korunmalıdır. Arabuluculuk anlaşması mahkeme kararı niteliği taşımaktadır.
  • Arabulucu seçimi tamamen size kalmıştır. Bu yüzden güvendiğiniz bir avukata bu konuda gidebilirsiniz.
  • Uyuşmazlık sürecinin her aşamasında arabulucuya gitme hakkınız vardır.
  • Görüşmedeki her detay taraflar ve arabulucu arasında kalır ve kesinlikle gizli kalır.
  • Arabulucu dava hakkınızı kaybetme değil, davaya gitmeden istediğiniz çözüme ulaşma yoludur.

Peki hangi durumlarda arabulucu avukatla çalışmak size zaman kazandıracak, dava sürecine katlanma durumunu ortadan kaldıracak gelin birlikte inceleyelim;

• Öncelikle şikayet sonucu doğan suçlar diye geniş bir çerçevede arabuluculuk hizmetinden faydalanabilecekleri özetleyebiliriz. Tek tek bahsetmek gerekirse
  • Silahsız bir şekilde kasten yaralama suçu işlendiğinde
  • Konut dokunulmazlığının ihlalinde
  • Boşanma sonrasında eşler arasında yapılacak olan mal paylaşımında
  • İşçi ve işveren arasında yaşanan uyuşmazlıklarda
  • Sigorta uyuşmazlıkları
  • Deniz ticaretini kapsayan konularda iyi bir Arabulucu Eskişehir  ile çalışmak sizin için fayda sağlayacaktır.

Arabuluculuk Ücreti Nedir?

Arabuluculuk ücreti anlaşma olması durumunda ortaya çıkacaktır.  Bedele göre anlaşma ücreti değişecektir. Bulunduğunuz yerdeki adliyelere giderek Arabuluculuk Merkezine giderek ücret tarifesi hakkında bilgi alabilirsiniz.

AVUKATA SOR